Od tego roku można nabyć nowość od BOSCH – elektroniczne sprzęgło umożliwi kierowcom jazdę w trybie Stop&Go. Przy zastosowaniu elektronicznego sprzęgła jazda będzie równie komfortowa jak przy automatycznej skrzyni biegów. Różnica będzie jedna: używać będziemy tylko hamulca i gazu. Tym lepiej, bo nie ma ryzyka, że silnik zgaśnie. Elektroniczne sterowanie sprzęgłem zamknie lukę pomiędzy automatyczną a manualną skrzynią biegów.
Jakie plusy ma eClutch? Dzięki niemu zaoszczędzimy na zużyciu paliwa. Sprzęgło Boscha samo odcina silnik i przekładnię, kiedy kierowca nie przyspiesza, dzięki temu silnik sam się wyłącza i zużycie paliwa maleje o 10%. Ponadto Pedał sprzęgła przesyła tylko jeden sygnał elektryczny do akumulatora, który uruchamia sprzęgło.
Oprócz niskiego zużycia paliwa i funkcji Stop&Go elektroniczne sprzęgło ma również inne atuty. Można je wykorzystywać do wspomagania zmiany biegów. Zapobiega to szarpnięciom silnika.
Niewątpliwą zaletą eClutch jest również możliwość utrzymania manualnej skrzyni biegów w samochodzie z napędem hybrydowym oraz niższa cena podstawowych wersji układów hybrydowych, którą podwyższała dotychczas konieczność stosowania w pełni zautomatyzowanej skrzyni biegów.
Bardzo fajna sprawa takie sprzęgiełko 🙂