Na chwilę obecną żywot poszczególnych podzespołów sprzęgła jest niemal taka sama. Dobry, kompletny zestaw sprzęgła od znanej i cenionej marki to uwzględnia – zawiera wszystkie istotne komponenty niezbędne do wymiany, dla których została określona identyczna trwałość.
Podzespoły sprzęgła, które należy wymienić razem ze sprzęgłem, to tarcza dociskowa sprzęgła, tarcza sprzęgła i wyprzęgnik. Ponadto najlepsze marki oferują we zestawie także specjalistyczny smar do montażu, który ułatwia wymianę i gwarantuje idealne działanie nowo zamontowanego sprzęgła.
Tarcza dociskowa sprzęgła
Specjaliści z branży sugerują, że najlepiej zamontować tarczę dociskową sprzęgła typu XTend, która gwarantuje automatyczną kompensację zużycia. Mechanizm kompensacyjny stale rejestruje redukcję grubości powierzchni i skutecznie kompensuje odległość, obracając pierścień regulacyjny. Zapewnia to stałą równowagę sił i wydłuża żywotność, ponieważ powierzchnie mogą przyjąć większy zakres zużycia.
Łożysko pilotujące
Łożysko pilotujące, zwane także łożyskiem prowadzącym, jest w przeważającym stopniu odpowiedzialne za działanie całego systemu sprzęgła. Łożysko prowadzi wał wejściowy skrzyni biegów, co oznacza, że na skutek jego uszkodzenia lub zużycia wał może nie być odpowiednio podpierany – skutkuje to z kolei uszkodzeniem sprzęgła.
Zestaw sprzęgła – profilaktyka
Kierowco, miej świadomość tego, że nawet najwyższej jakości, od renomowanego producenta i najbardziej wytrzymałe sprzęgło podlega zużyciu roboczemu. To naturalny proces, który towarzyszy typowym częściom eksploatacyjnym w samochodzie. Dlatego zaleca się, by regularnie kontrolować stan sprzęgła oraz jego poszczególnych podzespołów.
Regularna kontrola pozwoli zaplanować ew. wymianę i zapewnić samochodowi najlepsze osiągi. Ponadto należy stosować się do zaleceń producenta względem interwałów wymian, które zostały zawarte na karcie produktu.