Tuningowi silnika powinny towarzyszyć także modyfikacje sprzęgła. Jeśli bowiem o tym zapomnimy, mogą występować pewne problemy z przeniesieniem mocy na układ napędowy.
W ofercie firm zajmujących się przeprowadzaniem modyfikacji w autach znajdują się wszelakie chipy czy boxy, zapewniające wzrost mocy o kilkadziesiąt procent. Wzrost w podobnym stopniu dotyczy również momentu obrotowego. Jeśli jest on zbyt duży, mogą występować problemy ze ślizgającym się sprzęgłem. Przedobrzyć łatwo w przypadku silników Diesla jak i aut 4×4, gdzie duża przyczepność powoduje ogromne obciążenia przy pracy sprzęgła.
Każde sprzęgło posiada charakterystyczne dla siebie parametry, w tym maksymalny moment obrotowy, które sprzęgło jest w stanie poprawnie przenosić. Jeżeli tego typu wartość zostaje przekroczona, sprzęgło po prostu ślizga się, a to z kolei gwałtownie przyspiesza zużycie podzespołu. Wymiana sprzęgła jest stosunkowo kosztowną naprawą, sama część kosztuje bowiem kilkaset złotych, także robocizna nie należy do najtańszych.
Trzeba podkreślić, że nie istnieje żaden limit, do którego można bezpiecznie podnosić moc. Wszystkie systemy napędowe są projektowane indywidualnie do określonej wartości – każdy z nich posiada swój margines bezpieczeństwa. W niektórych samochodach montowane są takie same sprzęgła, niezależnie od wersji silnikowej.
Jeśli poddaliśmy nasz samochód tuningowi i jego moc gwałtownie wzrosła, najlepszym wyjściem jest założenie standardowego sprzęgła, ale od mocniejszej wersji silnikowej, bądź też sprzęgła sportowego – przystosowanego do przenoszenia o wiele większych momentów obrotowych. Pod terminem „sprzęgło”, kryje się w tym przypadku tarcza sprzęgła, docisk, jak i łożysko oporowe.
Do największych plusów sportowych sprzęgieł zaliczamy, tak jak wspomnieliśmy wyżej, możliwość przeniesienia większego momentu obrotowego, a co za tym idzie – mniejszy poślizg. Ceny takich sprzęgieł mogą być nawet dwukrotnie wyższe niż w przypadku sprzęgieł standardowych. Sprzęgła sportowe znaleźć możemy w ofercie takich producentów jak LuK, Sachs, Valeo czy też Exedy.
Należy jednak pamiętać, że nie ma róży bez kolców. Sportowe sprzęgło jest o wiele „twardsze”, niż sprzęgło oryginalne, co przy codziennej jeździe może być nieco męczące. Należy zwrócić uwagę, czy sprzęgło posiada tłumik drgań skrętnych, ponieważ to właśnie on zapewnia w aucie komfort i ergonomię zmiany biegów. Sprzęgło sportowe bardzo często szarpią przy ruszaniu, w większym stopniu narażają na obciążenia takie części tak przeguby, mechanizmy różnicowe czy elementy skrzyni biegów.